Meestgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen van Zelfgroentekweken.nl. Staat jouw vraag er niet tussen? Ga naar de contactpagina en we helpen je graag verder!

Over ons
Wat is Vegsandflowers.NL?
Wij zijn een webwinkel, gespecialiseerd in online verkoop van pootgoed, zaden en stekken.

Wij combineren onze liefde voor de tuin met onze passie voor online verkoop.

Onze collectie zaden bestaat uit professionele groentezaden van Syngenta en Floranova, biologische kruiden van Genesis en bloemen van Syngenta Flowers en Floranova. Welkom in onze shop!

IS VEGS AND FLOWERS OOK TELEFONISCH BEREIKBAAR?
Natuurlijk, voor al uw vragen zijn wij telefonisch en per mail bereikbaar. Het kan zijn dat wij niet opnemen. Dat heeft dan vooral te maken met het feit dat de boer aan het werk is op zijn land. Laat u gerust een boodschap achter, of stuurt u ons een email: info@zelfgroentekweken.nl.

WAT ZIJN DE OPENINGSTIJDEN VAN VEGS AND FLOWERS?
U kunt 24 uur per dag, zeven dagen per week bestellingen plaatsen in onze webwinkel. Als wij de telefoon niet opnemen, stuurt u ons dan een email: info@zelfgroentekweken.nl

IK HEB EEN EIGEN BEDRIJF, KAN IK OOK BESTELLEN IN DE SHOP?
Ja, ook als ondernemer kunt u bij ons terecht. Wilt u grotere aantallen bij ons afnemen, neemt u dan per mail of telefonisch contact met ons op. U komt in dat geval wellicht in aanmerking voor een korting.

ZIJN DE PRIJZEN INCLUSIEF OF EXCLUSIEF BTW?
Alle producten zijn inclusief BTW. Bij uw bestelling ontvangt u van ons een duidelijke factuur waar het BTW bedrag op is vermeld.

Onze Producten
WAAROM ZIJN MIJN ZADEN IN FOLIE VERPAKT?
Onze zaden worden gebruikt in de professionele industrie, waar dit gebruikelijk is. Deze folie garandeerd onze hoge kwaliteitsstandaard.

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN EENJARIGE, TWEEJARIGE EN VASTE PLANT?
Een eenjarige plant zal één jaar, of seizoen bloeien en meestal na dat jaar afsterven.

Tweejarige planten zaai je het eerste jaar, en bloeien het tweede jaar. Meestal sterven zij dan na dit tweede jaar af. Er zijn ook enkele tweejarige planten die al het eerste jaar én het tweede jaar bloeien.

Meerjarige planten groeien langzaam, maar gestaag. Een eerste seizoen zul je nog maar kleine plantjes hebben, maar deze planten zullen jaarlijks terugkeren en elk seizoen opnieuw bloeien en steeds groter groeien met meer bloeipracht. Let op: afhankelijk van de temperatuur, zullen mogelijk niet alle meerjarige planten in elk klimaat overleven. Er zijn bijvoorbeeld soorten die niet tegen (zware) vorst kunnen.

WAT VOOR GROND MOET IK GEBRUIKEN?
U kunt het beste gewone potgrond of tuinaarde gebruiken die u bijvoorbeeld in uw lokale tuincentrum kunt kopen. Wanneer u onze zaden gebruikt die direct in de volle grond gezaaid worden, kunt u overwegen om ook wat compost of bemeting mee te geven. Met name vruchtgroenten en koolsoorten houden van wat extra bemesting, maar bonen hebben veel minder voedingsstoffen nodig.

WANNEER PLANT IK MIJN ZADEN?
Klik op deze link en u komt direct op de pagina waar alle gewassen met zaaitijden staan aangegeven. Ook kunt u op het product zoeken in de zoekbalk bovenin en dan bij de beschrijving van het betreffende gewas kijken.

HOE KAN IK SNEL HET PRODUCT VINDEN WAT IK ZOEK?
In de webwinkel kunt u zoeken. Typ in de balk met het vergrootglas (vind hier je verloren groenten terug!) het onderdeel in wat u zoekt, eventueel in verschillende bewoordingen. Kunt u het dan nog niet vinden, neemt u dan contact met ons op.

Bestellingen & betalingen

ZIJN DE PRIJZEN INCLUSIEF OF EXCLUSIEF BTW?
Alle producten zijn inclusief BTW. Bij uw bestelling ontvangt u van ons een duidelijke factuur waar het BTW bedrag op is vermeld.

KAN IK OOK TELEFONISCH BESTELLEN?
Ja, u kunt bij ons ook telefonisch uw order plaatsen. Uw betaling dient wel op onze rekening te zijn bijgeschreven, voordat wij uw bestelling verzenden.

IK WOON IN HET BUITENLAND, KAN IK DAN OOK BESTELLEN?
Zeker, dat is mogelijk. De verzendkosten voor een bestelling naar het buitenland hangen af van het bezorgadres.

MOET IK VOOR EEN MINIMUM BEDRAG BESTELLEN?
Nee, u hoeft niet voor een minimum bedrag te bestellen. Het maakt voor ons niet uit of u voor €1,00 of voor €100,00 bij ons bestelt. De verzendkosten hangen af van de orderwaarde en het gewicht.

HOE KAN IK BETALEN?
Als u het bestelproces doorlopen heeft, komt u automatisch in het betaalscherm uit. Hier kunt u kiezen op welke manier u wilt betalen: per iDeal, vooruit betaling per bank of contant bij afhalen.

ONTVANG IK EEN ORDERBEVESTIGING?
Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u per mail een orderbevestiging. Het kan gebeuren dat de orderbevestiging in uw SPAMbox terecht komt. U kunt dit voorkomen door Zelf groente kweken toe te voegen aan uw adresboek. Mocht u geen orderbevestiging hebben ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Verzending & retourneren

KAN IK MIJN BESTELLING OOK AFHALEN?
Ja, u kunt uw bestelling afhalen in ons magazijn. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, nemen wij contact met u op om een afspraak te maken. Vanzelfsprekend betaalt u dan geen verzendkosten.

HOE WORDT MIJN PAKKET VERZONDEN?
Uw bestelling wordt verzonden via één van onze vervoerders. Hierdoor kunnen wij uw pakket volgen. In principe laat de bezorger een bericht achter als hij u niet thuis treft of zal hij het op een later moment nog eens proberen.

BETAAL IK BEZORGKOSTEN?
Wij brengen (binnen Nederland) een bijdrage in de verpakkings- en verzendkosten van € 3,95 in rekening als het door de brievenbus past. Als dat niet het geval is, zijn de bezorgkosten €5,95. Naar België, Duitsland en overige Europese landen gelden andere tarieven.

WAT IS DE LEVERTIJD VAN MIJN BESTELLING?
Als uw bestelling op maandag tot en met vrijdag voor 15.00 uur bij ons binnen is wordt deze, mits op voorraad uiteraard, nog dezelfde dag verzonden. Besteld u na 15.00 uur, dan kan het zijn dat uw bestelling de volgende werkdag verwerkt wordt. Deze tijden gelden, behalve als er nadrukkelijk andere informatie bij het artikel staat.

KAN IK MIJN BESTELLING TERUG STUREN?
Ja, dat is mogelijk. U kunt uw bestelling binnen 14 dagen aan ons retourneren. Om uw retour te kunnen afhandelen, kunt u een kopie van uw orderbevestiging of factuur bijvoegen. Natuurlijk willen wij graag weten waarom u uw product retour wilt sturen: wij stellen het daarom op prijs als u de reden van retourneren aan ons kenbaar maakt. Indien mogelijk ontvangen wij het product in originele verpakking. De verzendkosten van retourneren zijn voor rekening van de klant.

IK HEB EEN KLACHT, WAAR KAN IK TERECHT?
Indien u een klacht heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan door het versturen van een e-mail (info@zelfgroentekweken.nl). Na ontvangst van uw klacht kunt u van ons binnen 14 dagen een reactie verwachten. Wij zullen ons uiterste best doen om samen met u een goede oplossing te zoeken. Houdt u er rekening mee dat verzendkosten voor retourneren op eigen initiatief niet worden vergoed als er niet eerst contact is geweest met onze klantenservice.